Najczęściej popełniane błędy w oświetleniu sklepów

Błędy w oświetleniu sklepów

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że bardzo ważnym czynnikiem w każdym sklepie, powinno być odpowiednie oświetlenie. Oczywiście, przygotowanie produktów, odpowiednio ubrane manekiny, czy alejki, między którymi przemieszczają się ludzie, są bardzo ważne, natomiast spektakularny efekt odniesiemy tylko wtedy, gdy wszystkie te miejsce zostaną odpowiednio oświetlone. O prawidłowym oświetleniu należy pomyśleć dużo wcześniej, już w momencie, w którym przygotowywany jest projekt całego lokalu oraz rozmieszczenie towaru. Warto zwrócić uwagę na to, gdzie będą znajdować się najważniejsze produkty, gdyż to na ich sprzedaży zależy nam najbardziej. Poprawne oświetlenie tych miejsc jest obowiązkowe, jeżeli chcemy, aby nasi klienci często po nie sięgali. W przypadku sklepów z odzieżą najważniejszą kwestią jest oświetlenie witryny sklepowej, w której najczęściej umiejscawiamy manekiny prezentujące ubrania. Ten element jest miejscem kluczowym, gdyż jest to pierwsza rzecz, którą widzą nasi klienci, zanim jeszcze trafią do naszego lokalu. Jakie błędy w oświetleniu sklepów są najczęściej popełniane? Jak ich unikać? Jeżeli interesuje Cię ten temat – zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią artykułu. 

Błędy w oświetleniu sklepów – na co warto zwrócić uwagę? 

Pierwszym dość kluczowym błędem, który bardzo często można spotkać w sklepach, jest niedostateczna ilość światła. Skutkiem tego błędu jest ciemne, niedoświetlone pomieszczenie, które niedostatecznie prezentuje oferowany towar. Klient nie ma szans, aby zobaczyć go w całej okazałości, co prowadzi do tego, że sprzedaż konkretnego produktu może być znikoma. Bardzo często właściciele sklepów poprzez słabe oświetlenie chcą nadać wnętrzu bardziej “ekstrawagancki” wystrój. Jednak, lepiej uzyskać go poprzez odpowiednią kolorystykę ścian lub mebli, niż poprzez brak odpowiedniego oświetlenia. To samo dotyczy nieoświetlonej witryny. To właśnie ona w większości przypadków zachęca potencjalnego klienta do odwiedzenia naszego lokalu. Jeżeli pozostaje ona ciemna, a oferowane produkty niewidoczne, to szanse, że klient odwiedzi nasz sklep, znacząco spadają. Dużym błędem jest również nieodpowiednie oświetlenie, które występuje pod półkami z towarem. Jeżeli półka nie jest dostatecznie mocno oświetlona, to artykuły, które na niej eksponujemy, stają się dużo mniej widoczne, a co za tym idzie – mniej atrakcyjne w oczach klientów. 

Warto zainwestować w profesjonalne oświetlenie w swoim sklepie. Dobór odpowiednich lamp daje nam gwarancję, że zarówno nasi klienci, jak i pracownicy, będą się w nim dobrze czuli. Innowacyjne rozwiązania dostępne na rynku, jak na przykład oświetlenie ledowe, to klucz do sukcesu naszego sklepu. Lampy LED są dostępne w wielu różnych rodzajach, aby każdy klient, nawet ten najbardziej wymagający, mógł znaleźć dla siebie optymalne i satysfakcjonujące rozwiązanie. Są energooszczędne, diody mogą świecić nawet kilkadziesiąt tysięcy godzin, a oferowane przy ich wykorzystaniu światło równomiernie rozkłada się po całym pomieszczeniu. 

european flag