Wsparcie Unii Europejskiej

Światło sklepowe - w jakim odcieniu powinna być barwa dla poszczególnych branży? 

29 - 01 - 2018

Jaka powinna być barwa światła sklepowego

Jeżeli prowadzisz swój sklep, to niezależnie od tego, czy jest to butik, niewielki sklep spożywczy, duży market lub sklep budowlany - niezwykle istotnym elementem, który również ma wpływ na ilość dokonanych sprzedaży, jest oświetlenie całego lokalu. Może wydawać się to zaskakujące, że rodzaj oświetlenia sklepu ma tak ogromny wpływ na konsumentów, jednakże - im coś lepiej jest wyeksponowane, tym ma większą szansę na sprzedaż. Dobór odpowiedniego oświetlenia, zarówno pod względem wizualnym, jak i w kontekście barwy, którą wytwarza konkretna lampa, jest zależny od tego, w jakiej branży się specjalizujesz. Jeżeli jesteś zainteresowany, jaka powinna być barwa światła sklepowego, to zapraszamy do przeczytania pozostałej części tego artykułu! 

Barwa światła sklepowego - jaka powinna być? 

Należy pamiętać, że to, w jaki sposób podświetlimy konkretny produkt, ma wpływ na to, jak zobaczy go klient. Im będzie on bardziej atrakcyjny dla oka, tym większa szansa, że zostanie kupiony.  W pierwszej kolejności wybierając oświetlenie dla naszego lokalu musimy je podzielić na dwie, a w niektórych branżach trzy grupy. Oświetlenie ogólne, oświetlenie pojedynczych produktów/regałów/lad chłodniczych oraz ewentualne oświetlenie wystawy sklepowej. Zacznijmy od oświetlenia ogólnego. Warto zainwestować w lampy wysokiej jakości, które nie tylko będą dawała piękne, ciepłe światło, ale również będą je rozpraszały, aby całe pomieszczenie było oświetlone jednolicie. Dobór odpowiedniego oświetlenia jest oczywiście uzależniony od konkretnego lokalu. Inne światło chcemy uzyskać w sklepie spożywczym, a inne w butiku lub sklepie jubilerskim. Drugim rodzajem oświetlenia, którym powinniśmy się zainteresować, jest oświetlenie akcentujące. Jego zadaniem jest wyeksponowanie konkretnych produktów, aby były one jak najbardziej atrakcyjne dla klientów. Dobór odpowiedniej barwy światła dla konkretnego produktu jest sprawą kluczową. Butiki i sklepy odzieżowe, które w swoim asortymencie posiadają ubrania, biżuterie, dodatki lub obuwie, powinno oświetlać się światłem białym. Jest udowodnione naukowo, że jasna barwa wpływa pozytywnie na klienta, któremu poprawia się samopoczucie. Sery oraz pieczywo powinno oświetlać się światłem żółtym, aby jeszcze bardziej podbić ich kolor i sprawić, aby wyglądały na bardziej rumiane i chrupiące. Mięso i wędliny powinniśmy natomiast oświetlać światłem w odcieniu wyblakłej czerwieni lub różu, aby ich kolor oraz struktura jeszcze bardziej zyskała na intensywności. W sklepach spożywczych i marketach, gdzie serwowane są ryby oraz owoce morza, nie może zabraknąć światła o niebieskawym odcieniu. W tym przypadku fenomenalnie sprawdzą się lampy ledowe, które nie generuje dużych ilości ciepła, dzięki czemu są całkowicie bezpieczne.  Dodatkowo, oświetlenie LED jest energooszczędne i tanie w późniejszej eksploatacji. 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej